Kampagnetilbud

Få whistleblowerportal uden beregning frem til december 2023*

De væsentligste grunde til implementering af whistleblowerordning inden d. 17. december 2023

Muligheden for at håndtere sager internt

En af de absolut bedste grunde til at implementere en whistleblowerordning, før det er et krav, er muligheden for at håndtere indberetninger internt, før det rammer omverdenen. Med en implementeret whistleblowerordning har I som virksomhed bedre mulighed for at agere proaktivt og opsætte eventuel krisehåndtering, frem for at agere reaktivt med et uventet besøg eller at skulle høre om overtrædelsen fra andre.

At sikre retssikkerheden for alle implicerede i en sag

At være whistleblower er ofte svært og krævende ikke mindst på grund af frygten for repressalier fra den virksomhed eller organisation, man arbejder i. Det er netop denne frygt, der tages hånd om i implementeringen af en whistleblowerordning, da whistleblowerlovgivningen skaber bedre sikkerhed for den enkelte whistleblower.

Højnet medarbejdertryghed

Med en whistleblowerordning har den enkelte medarbejder i jeres organisation altid et trygt
sted at gå hen med de svære sager. En indberetning kan være vanskelig, hvis der enten ikke er mulighed for at tage det op med medarbejderens nærmeste leder eller hvis man ikke føler sig tryk.

En whistleblowerordning sikrer, at medarbejderne ikke behøver at frygte for deres ansættelsesforhold eller at blive udsat for andre repressalier som følge af indberetningen.

De rette personer med de rette kompetencer

Når I inkorporerer en whistleblowerordning, sikrer I, at eventuelle indberetninger ender hos de rette personer med de rette kompetencer til at håndtere dem. Ofte er det en person i HR, i økonomi, i direktionen eller en ekstern advokat, som vælges til at håndtere indberetningerne. På den måde sikres, at indberetningerne bliver håndteret bedst muligt og med mest seriøsitet.

Stærk signalværdi

Implementering af en whistleblowerordning sender en stærk signalværdi internt i organisationen, da det viser jeres medarbejdere, at I ikke blot tager virksomheden seriøst, men også tager de ansatte personer seriøst. Når I giver medarbejderne mulighed for at lave indberetninger i en sikker kanal, uden eventuelle repressalier, signalerer I, at I er klar til at reagere på eventuelle indberetninger der måtte komme og at I kerer jer om medarbejdernes og organisationens ve og vel.

Ikke nok med at en whistleblowerordning kan være med til at sikre rene interne linjer, så kan en ordning også være med til at styrke relationerne til omverdenen. En ordning viser og fortæller, at I tager virksomheden eller organisationen seriøst og at I er interesseret i at grave ting frem, som måske ikke ellers ville have kommet til overfladen.

Værdier og kultur i fokus

I takt med arbejdet med at implementere en intern whistleblowerordning og kommunikerer om denne til ansatte medarbejdere i organisationen, er det også en fremragende anledning til at snakke om den kultur og de værdier, I ønsker skal præge virksomheden fremadrettet. Åbenhed og gennemsigtighed er to af de mest nærliggende punkter at starte ved, da det netop er, hvad en whistleblowerordning giver og gør for en virksomhed. 

*Inkluderer ikke eventuelt tilvalg af implementering og/eller andre services som fx fordelingsservice eller screeningsservice

Har din virksomhed mellem 50 og 249 medarbejdere?

Få whistleblowerordning uden beregning frem til den 17. december 2023*

*Inkluderer ikke eventuelt tilvalg af implementering og/eller andre services som fx fordelingsservice eller screeningsservice

Vi tilbyder målrettede kurser inden for GDPR og IT-sikkerhed

Vi tilbyder også målrettede kurser inden for GDPR og IT-sikkerhed

Grundlæggende GDPR

Et endags-kursus til dig, som er ny inden for GDPR og ønsker en introduktion til emnet og databeskyttelsesreglerne

360° GDPR

Et firedages forløb til dig, som ønsker et dybere indblik i GDPR og forståelse af, hvordan du kan arbejde med det i hverdagen.

Online kurser & Workshops

Dyk ned i specifikke emner som bl.a. sikkerhedsbrud, billeder/sociale medier, håndtering af TV-overvågning.

Adresse
                            

GapSolutions A/S
Uraniavej 6, 1.
DK-8700 Horsens

CVR
                            

CVR-nr. 38582356

Telefon
                           

Salg & administration
(+45) 8844 0808

Helpline & konsulenter
(+45) 2199 0808

E-mail
                            

Cookiepolitik

Privatlivspolitik

Vi er ISO 27001-certificeret og ISAE 3000-auditeret.